We klimmen een onlinetrap hoger
Kluwer Opleidingen en Schrijf.be zijn al lang geen onbekenden meer voor elkaar. Communications advisor Geert Goovaerts vertelt: “We laten Schrijf.be geregeld los op onze folders, mailings en webteksten om onze gedegen opleidingen aantrekkelijk voor te stellen.” En nu besliste Kluwer Opleidingen om ook een onlinetrap hoger te klimmen, met ‘search engine optimization’ (SEO) . Waar klopten ze aan voor hun teksten? Bij hun ouwe trouwe partner Schrijf.be!
De doelstelling van Kluwer Opleidingen? Hun webpagina’s beter vindbaar maken in Google. En dat pakten ze grondig aan. “Sommige medewerkers hadden al wat SEO-bagage, maar voor anderen was het onbekend terrein”, herinnert Geert zich. “Dus organiseerden we een training om de do’s-and-don’ts aan te leren – of op te frissen.” En wat bleek een grote do? Degelijke copywriting. Die niet alleen Google verleidt, maar ook de lezer. Een kolfje naar de hand van Schrijf.be!
Samen de puntjes op de i zetten
Wat Kluwer Opleidingen verwacht van zijn SEO-teksten? “Dat ze kristalhelder weergeven waarover de opleiding gaat, zich toespitsen op de doelgroep én hoger scoren in Google”, zegt Geert. Want Kluwer Opleidingen zet de puntjes graag meteen op de i. Een werkwijze waarbij Schrijf.be zich graag aansluit.
De copywriter van Schrijf.be beet zich vast in het project, en Geert was tevreden: “Hij vatte snel de voordelen van de opleiding en vertaalde die in overtuigende argumenten. Die bovendien aantrekkelijk waren geschreven.” Het SEO-effect was duidelijk meetbaar – hoewel dat ook door andere factoren wordt beïnvloed.
Geert: “Of wij nog eens op een correcte, snelle en professionele manier willen samenwerken? Wat had u gedacht!”